| Уроки английского языка с репетитором вечером после работы: грамматика английского языка для начинающих: простые устные упражнения на употребление английских глаголов
На этой неделе с начинающими учащимися я планирую окочательно закрепить навыки английской разговорной речи в части употребления настоящего и прошедшего простых времен.
Из-за того, что в русском языке настоящее совершенное время (что сделал?) образуется с применением глагольного суффикса прошедшего времени, многие путают его с прошедшим временем (что делал? что сделал?). В ходе уроков по грамматике английского языка для начинающих на этой неделе мы научимся употреблять их правильно на интуитивном уровне.
Как организована работа в ходе онлайн урока английского языка для начинающих?
Убедитесь, что Вам полностью понятны объяснения учебного материала в подкастах, которые Вы слушали на прошлой неделе; вспомните материалы ролевых игр ("мой день в офисе", "рассказ о прошедших выходных", "должностные обязанности в офисе" и др.), которые мы проводили на прошлой неделе.
Прослушайте подкаст, начитанный носителем английского языка (нижний плеер на странице с расписанием каждого занятия) и выполните речевые задания, произнося их вслух. Старайтесь точно копировать интонацию и произношение носителя языка.
Присоединяйтесь утренним урокам английского языка, которые начинаются в 10.00 утра и продолжаются до полудня, к дневным занятиям (с 13.00 до 17.00) или в вечерним (с 18.00 и до 1 часа ночи). Мы будем много говорить по-английски и прекрасно закрепим весь изученный нами материал.
Что делать, если ученик только что присоединился к урокам по прошедшим временам?
Ничего страшного, если Вы только присоединились к урокам по этой теме: лексика занятий совершенно элементарна, т.к. мы делаем упор на грамматический и разговорный аспекты. Для подготовки к урокам Вам необходимо прослушать следующие материалы:
Как подготовиться к уроку, если материал на прошлой неделе уже освоен, и хочется закрепить полученные знания тестами и интерактивными упражнениями?
Выполните упражнение на Лингвотренажере на отработку навыков спряжения английских правильных и неправильных глаголов
Выполните серию практических заданий на личные (английские времена) и безличные (инфинитив, причастие) формы английских глаголов
Повторите базовые правила построения предложений, выполнив Практические интерактивные задания на Present Indefinite (Simple)
По итогам выполнения этих заданий компьютер предложит Вам прослушать те или иные учебные подкасты, начитанные мной по соответствующим темам.
ВНИМАНИЕ! Основное задание к сегодняшнему уроку!
Прослушайте подкаст и выполните аудиоупражнения вслух!
Hi! I’m here to help you improve your level of spoken English. Today we will be working on “the simple present and simple past”. If you don’t know the meaning of the verbs we are using, stop and look them up in your dictionary before you begin. The first group of verbs we will be using today are:
Stay Clean Move Believe Try Prepare
Let us work on the present tense in the third person singular: “He”. Remember to pronounce the last “s” correctly. I mean <s> as in <stays>. Repeat <stays>.
Listen to the examples: I say: I stay You say: He stays I say: I clean You say: He cleans I say: I move You say: He moves Now you go on in the same way. Be sure to speak BEFORE I give the right answer.
I stay - He stays I clean - He cleans I move - He moves I believe - He believes I try - He tries I prepare - He prepares
The simple past forms of these verbs are regular. You add “ed”, which you pronounce <d>. Repeat <d>. Listen and repeat:
Stay, stayed Clean, cleaned Move, moved Believe, believed Try, tried Prepare, prepared
Now listen to the examples. Remember the simple past and the present perfect forms of these verbs are regular. You just add “ed”, which you pronounce <d>.
I say: I stay - You say: I stayed, I have stayed I say: I clean - You say: I cleaned, I have cleaned I say: I move - You say: I moved, I have moved
Now you do it. Remember to speak BEFORE I give the right answer. I stay - I stayed, I have stayed I clean - I cleaned, I have cleaned I move - I moved, I have moved I believe - I believed, I have believed I try - I tried, I have tried I prepare - I prepared, I have prepared
Now let us try the same thing with a different group of verbs. Listen and repeat.
Paint Hate Contribute Taste Carry Sort
Let us first work on the present tense in the third person singular with “she”. Now listen to the examples.
I say: I paint - You say: She paints I say: I hate You say: She hates I say: I contribute You say: She contributes
Now you do the same thing. Be sure to speak BEFORE I give the right answer.
I paint - She paints I hate - She hates I contribute - She contributes I taste - She tastes I carry - She carries I sort - She sorts
The simple past forms of these verbs are regular. You just add “ed” or “d”, but you pronounce the ending <id>. Repeat <id>. This is the case of verbs ending in “t”, “d” “te” or “de”. Listen and repeat.
Paint, painted Hate, hated Contribute, contributed Taste, tasted Carry, carried Sort, sorted
Remember the simple past and the present perfect forms of these verbs are regular. You just add “ed” or “d”, but you pronounce the ending <id>. Repeat <id>.Listen to the examples.
I say: I paint You say: I painted, I have painted I say: I contribute You say: I contributed, I have contributed
Now you go on in the same way.
I paint - I painted, I have painted I contribute - I contributed, I have contributed I hate - I hated, I have hated I taste - I tasted, I have tasted I carry - I carried, I have carried I sort - I sorted, I have sorted
Now let us give the simple past of the verbs from both these groups. Here is the example.
I say: stay You say: I stayed, I have stayed I say: I paint You say: I painted, I have painted I say: hate You say: I hated, I have hated
Now you do same thing. Be sure to speak BEFORE I give the right answer. I stay - I stayed, I have stayed I paint - I painted, I have painted I hate - I hated, I have hated I clean - I cleaned, I have cleaned I move - I moved, I have moved I contribute - I contributed, I have contributed I taste - I tasted, I have tasted I believe - I believed, I have believed I carry - I carried, I have carried I try - I tried, I have tried I prepare - I prepared, I have prepared I sort - I sorted, I have sorted
Very good! Now just listen and repeat. In the first two podcasts I worked on two essential verbs: the verb “to be” and the verb “to have”. Today I have worked on the simple past and the present perfect of some regular verbs. I know in some cases you add the sound <d> as in <moved>. In other cases you add the sound <id> as in <tasted>. Next time I will study some of the most usual irregular verbs.
By practicing seriously I will learn to use these verbs perfectly. If I practice QualityTime ESL exercises for just 10 minutes every day, I will definitely improve my speaking skills. Learning to speak a foreign language is difficult but not impossible. I am certain I will improve my level of spoken English in the very near future. That is the end of today’s podcast. We will soon be back with more exercises and even short texts to repeat. Thank you all for listening. Bye for now and don't forget to keep smiling!
|