Дневной обзор:
| Среда 20 Февраль 2013 |
Общее событие
Международный английский экзамен IELTS Reading Academic Module: английские тесты онлайн IELTS с ответами
14:00 » 23:55
 

Международный английский экзамен IELTS Reading Academic Module: английские тесты онлайн IELTS с ответами

ВАЖНО! Уроки по подготовке к IELTS онлайн ведутся вживую и записи онлайн уроков по подготовке к IELTS не ведется, но Вы можете бесплатно изучить примеры заданий IELTS, порешать примеры английских онлайн тестов, выполнить пробные задания IELTS, посмотреть и пройти примеры тестов по английскому языку - баллы в ходе выполнения пробных онлайн тестов будут соответствовать баллам IELTS в экзаменационном центре.

IELTS подготовка в Москве и любом другом городе России возможна на моем сайте онлайн. Мы сегодня разберем на уроке пробный онлайн тест IELTS Reading Academic Module, поработаем по примерам тестов IELTS, Вы также сможете пройти английский тест онлайн. Но перед началом урока я хотел бы остановиться на том, как следует правильно организовать свою подготовку к IELTS онлайн. Многие английские онлайн ученики задают одни и те же вопросы о том, как пройти тесты IELTS и набрать хорошие баллы на всех четырех модулях IELTS: Listening, Reading, Writing и Speaking.

Подготовка к международному экзамену IELTS Reading Academic Module состоит в том, что Вам необходимо не просто нарастить свой словарный запас, научиться понимать значение новых для себя английских грамматических конструкций, но и освоить эффективные техники чтения (просмотровое skimming, поисковое scanning и изучающее critical), а также научиться понимать, чего от Вас хотят составители IELTS Reading, и научиться справлять с десятью различными типами экзаменационных заданий.

Мой курс по подготовке к IELTS онлайн основан на собственном почти 20-летнем опыте подготовки студентов к IELTS, самостоятельной сдаче IELTS General Module и IELTS Academic Module, а также на многолетнем опыте в консультировании по IELTS. Для начала дам Вам несколько полезных советов по подготовке к IELTS общего плана:

Во-первых, Вам потребуется солидный запас времени для подготовки к IELTS. Если у Ваш уровень знания английского языка невысок, а это предполагает, что у небогатый опыт чтения английских текстов по тематике IELTS, то не стоит рассчитывать, что Вы сможете за пару месяцев поднять его с "троечки" до оценки "6" или даже "7". Подавляющая масса учеников приходит ко мне с уровнем в районе Elementary ("хорошо-отлично" в средней школе и пара лет изучения английского языка в неязыковом институте) - с этой стартовой точки до оценки в семь баллов по IELTS лежит путь длиной как минимум четыре-пять месяцев месяца и режимом занятий не менее четырех занятий в неделю плюс ежедневное прослушивание аудиозаписей.

Во-вторых, используйте для подготовки к сдаче экзамена IELTS только рекомендованные мной учебные материалы. И в магазинах, и в бесплатно в интернете есть масса полезных материалов для подготовки к IELTS бесплатно. Будьте очень внимательны! Почти всегда подготовка к IELTS - это гонка со временем, которого у экзаменуемого очень и очень мало. Я выбираю для занятий самые эффективные пособия, которые разработаны на основе уже использовавшихся экзаменационных билетов IELTS.

В-третьих, определитесь к какому виду экзамена IELTS Вы готовитесь - к IELTS Academic Module или же к IELTS General Module. Если Вы точно уверены, что готовитесь к сдаче IELTS General Module, то все материалы для подготовки к IELTS должны быть непременно с указанием этого модуля. Если такого отдельного указания на IELTS General Module нет, то мы готовимся по экзаменационным билетам IELTS Academic Module - тексты к ним существенно сложнее.

В-четвертых, не нужно заниматься самолечением - обычно это приводит лишь к потере уверенности в собственных силах и желание бросить затею подготовки к IELTS. В моей практике постоянно встречаются случаи, когда люди, которые пытались взяться за подготовку к IELTS самостоятельно, приходили в полное отчаяние и говорили, что никогда не смогут справиться с этими ужасными английскими экзаменационным текстами IELTS: каждое второе английское слово неизвестно, а тематика самих экзаменационных текстов казалась запредельной – о природных катаклизмах, альтернативных источниках получения электрической энергии, метеорологических зондах с системами спутниковой навигации и о промышленном производстве бакелита.

Многим же ученикам, бывало, удавалось сделать маленькое открытие, что IELTS Reading бывает двух модулей, и что они "имели удовольствие попробовать" академический вариант, а не General Module. Обычно после этого ученики несколько успокаивались, так как убеждались, что IELTS General Module не так страшен ни по лексике, ни по тематике.

Отличительные признаки IELTS General Module: первый Section содержит тексты инструкций и рекламы. Второй – описание колледжа и предлагаемых образовательных курсов. Третий – о чем угодно, но в основном это темы, интересующие широкий круг читателей. Таким образом, материалы английского экзамена IELTS General Module в большей степени ориентированы на успешную адаптацию в новой англоязычной среде проживания.

На нашем сегодняшнем онлайн уроке мы будем готовиться к более сложной версии экзамена IELTS Reading - Academic Module.

A.D.D. - Missing Out on Learning

Задание No 1 – Questions 27-40

You are advised to spend about 20 minutes on Questions 27-40:

Study requires a student's undivided attention. It is impossible to acquire a complex skill or absorb information about a subject in class unless one learns to concentrate without undue stress for long periods of time. Students with Attention Deficit Disorder (A.D.D.) are particularly deficient in this respect for reasons which are now known to be neurobiological and not behavioural, as was once believed. Of course, being unable to concentrate, and incapable of pleasing the teacher and oneself in the process, quickly leads to despondence and low selfesteem. This will naturally induce behavioural problems.

It is estimated that 3-5 % of all children suffer from Attention Deficit Disorder. There are three main types of Attention Deficit Disorder: A.D.D. without Hyperactivity, A.D.D. with Hyperactivity (A.D.H.D.), and Undifferentiated A.D.D.

The characteristics of a person with A.D.D. are as follows:

  • has difficulty paying attention;
  • does not appear to listen;
  • is unable to carry out given instructions;
  • avoids or dislikes tasks which require sustained mental effort;
  • has difficulty with organisation;
  • is easily distracted;
  • often loses things;
  • is forgetful in daily activities.

Children with A.D.H.D. also exhibit excessive and inappropriate physical activity, such as constant fidgeting and running about the room. This boisterousness often interferes with the educational development of others. Undifferentiated A.D.D. sufferers exhibit some, but not all, of the symptoms of each category.

It is important to base remedial action on an accurate diagnosis. Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psychostimulant drugs, such as Ritalin. In use since 1953, the drug enhances the ability to structure and complete a thought without being overwhelmed by non-related and distracting thought processes.

Psychostimulants are the most widely used medications for persons with A.D.D. and A.D.H.D. Recent findings have validated the use of stimulant medications, which work in about 70-80% of A.H.D.D. children and adults (Wilens and Biederman, 1997). In fact, up to 90% of distractibility in A.D.D. sufferers can be removed by medication. The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep.

Not all students who are inattentive in class have Attention Deficit Disorder. Many are simply unwilling to commit themselves to the task at hand. Others might have a specific learning disability (S.L.D.). However, those with A.D.D. have difficulty performing in schoolnotusually because they have trouble learning (approximately 15% of A.D.H.D. children do, however, have learning disabilities), but because of poor organisation, inattention, compulsion and impulsiveness. This is brought about by an incompletely understood phenomenon, in which the individual is, perhaps, best described as 'tuning out' for short to long periods of time. The effect is analogous to the switching of channels on a television set. The difference is that an A.D.D. sufferer is not 'in charge of the remote control'. The child with A.D.D. is unavailable to learn - something else has involuntarily captured his or her whole attention.

It is commonly thought that A.D.D. only affects children, and that they grow out of the condition once they reach adolescence. It is now known that this is often not the case. Left undiagnosed or untreated, children with all forms of A.D.D. risk a lifetime of failure to relate effectively to others at home, school, college and at work. This brings significant emotional disturbances into play, and is very likely to negatively affect self-esteem. Fortunately, early identification of the problem, together with appropriate treatment, make it possible for many victims to overcome the substantial obstacles that A.D.D. places in the way of successful learning.

IELTS пробный тест, примеры тестов IELTS пройти онлайн, IELTS пройти тесты баллы, IELTS в москве скачать, IELTS online test, IELTS practice tests preparation

Задание No 2 – Questions 27-29

You are advised to spend about 5 minutes on Questions 27-29. Refer to Reading Passage 3 "A.D.D. - Missing Out On Learning", and decide which of the answers best completes the following sentences. Write your answers in boxes 27 - 29 on your Answer Sheet. The first one has been done for you as an example:

    The number of main types of A.D.D. is:

    a) 1
    b) 2
    c) 3
    d) responsible for commercial development

  1. Attention Deficit Disorder:
  2. a) is a cause of behavioural problems
    b) is very common in children
    c) has difficulty paying attention
    d) none of the above

  3. Wilens and Biederman have shown that:
  4. a) stimulant medications are useful
    b) psychostimulants do not always work
    c) hyperactive persons respond well to psychostimulants
    d) all of the above

  5. Children with A.D.D.:
  6. a) have a specific learning disability
    b) should not be given medication as a treatment
    c) may be slightly affected by sugar intake
    d) usually improve once they become teenagers

Задание No 3 – Questions 30-37

You are advised to spend about 10 minutes on Questions 30-37. The following is a summary of Reading Passage 3. Complete each gap in the text by choosing A WORD, OR PHRASE from the box below the notes. Write your answers in boxes 30-37 on your Answer Sheet. Note that THERE ARE MORE CHOICES IN THE BOX THAN GAPS. You will not need to use all the choices given, but you may use a word, or phrase more than once:

Attention Deficit Disorder is a neurobiological problem that affects 3-5% of all Example: children. Symptoms include inattentiveness and having difficulty getting (30) ... , as well as easily becoming distracted. Sometimes, A.D.D. is 55 accompanied by (31) ... . In these cases, the sufferer exhibits excessive physical activity.

Psychostimulant drugs can be given to A.D.D. sufferers to assist them with the (32) ... of desired thought processes, although they might cause (33) ... . Current theory states that medication is the only (34) ... that has a sound scientific basis. This action should only be taken after an accurate diagnosis is made.

Children with A.D.D. do not necessarily have trouble learning; their problem is that they involuntarily (35) ... their attention elsewhere. It is not only (36) ... that are affected by this condition. Failure to treat A.D.D. can lead to lifelong emotional and behavioural problems. Early diagnosis and treatment, however, are the key to (37) ... overcoming learning difficulties associated with A.D.D.

скачать подготовка к ielts самостоятельно, IELTS пройти тесты баллы, IELTS в москве скачать, примеры тестов IELTS пройти онлайн, IELTS пройти тесты, IELTS баллы, IELTS в москве, IELTS скачать

Задание No 3 – Questions 30-37

You are advised to spend about 5 minutes on Questions 38-40. Refer to Reading Passage 3, and decide which of the following pieces of advice is best suited for children listed in the table below. Write your answers in boxes 38-40 on your Answer Sheet:

  1. current treatment ineffective - suggest increased dosage of Ritalin
  2. supplement diet with large amounts of vitamins and minerals
  3. probably not suffering from A.D.D. - suggest behavioural counselling
  4. bone manipulation to realign bones in the skull
  5. EEG Biofeedback to self-regulate the child's behaviour
  6. daily dose of Ritalin in place of expensive unproven treatment

скачать подготовка к ielts самостоятельно, примеры тестов IELTS пройти онлайн, IELTS в москве, IELTS скачать

Events Key

Месячный обзор

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31    
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28    
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31